Michelberger Hotel, Berlin

Μία παρέα φίλων ανοίγει το Michelberger Hotel στο Ανατολικό Βερολίνο, μετατρέποντας με δημιουργικό τρόπο ένα πρώην εργοστάσιο σε ξενοδοχείο 119 δωματίων. “Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο δημιουργικό, ειλικρινή, ανάλαφρο και οικονομικό”, αναφέρει ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου Tom Michelberger. Ο Βερολινέζος σχεδιαστής Werner Aisslinger ανέλαβε να δημιουργήσει ένα ξενοδοχείο στο οποίο ο επισκέπτης θα αισθάνεται σαν να μένει σε ένα σπίτι φίλων. Με χειροποίητα έπιπλα, κατασκευασμένα αποκλειστικά για το ξενοδοχείο, φιλική ατμόσφαιρα και πρωτότυπη διακόσμηση, έχει υιοθετήσει επιτυχημένα το βερολινέζικο στυλ.

Το Michelberger Hotel διαθέτει πρόσοψη από τούβλο, ψηλά ταβάνια και μεγάλα παράθυρα. Αντί να φτιάξει ένα επιβλητικό χώρο υποδοχής, η ομάδα του Michelberger δημιούργησε ένα φιλόξενο καλωσόρισμα στο χώρο του λόμπυ. Το ξενοδοχείο αποτελεί ένα κολλάζ ανακυκλωμένων αντικειμένων από υπαίθριες αγορές. Πολλές φορές όμως τα αντικείμενα αυτά χρησιμοποιούνται εντελώς διαφορετικά από την αρχική τους χρήση, προσδίδοντας φαντασία και πρωτοτυπία στο χώρο. Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλούν οι μεγάλου μεγέθους λάμπες στο λόμπυ που είναι φτιαγμένες από σελίδες τουριστικών οδηγών της Γερμανίας της δεκαετίας του 60’.

Με κυρίαρχο χρώμα το λευκό και βασικό υλικό το ξύλο, οι εσωτερικοί χώροι αποπνέουν φρεσκάδα και σε συνδυασμό με τολμηρές χρωματικές λεπτομέρειες (κόκκινες, κίτρινες, μπλε), φέρνουν ένα παιχνιδιάρικο αποτέλεσμα. Όλα τα δωμάτια είναι ευρύχωρα και άνετα και η επίπλωσή τους, με γωνιακά κρεβάτια και κρεβάτια – κουκέτες, είναι κατάλληλα διαμορφωμένη με στόχο την πλήρη αξιοποίηση του χώρου.

Η ανάλαφρη διάθεση που θυμίζει περισσότερο εξοχική κατοικία, δένει με τα τολμηρά χρώματα της πόλης. Άπλετο φως μπαίνει στους χώρους από τα μεγάλα παράθυρα, και εμφανείς καλωδιώσεις φωτιστικών, σε τολμηρές αποχρώσεις, οριοθετούν το χώρο. Κάθε δωμάτιο έχει μία μοναδική τοιχογραφία – σχεδιασμένη από τον Azar Kazimir -, που περιέχει σύμβολα με κάποια σημασία για το ξενοδοχείο. Διατίθενται τρία μεγέθη δωματίων, που συνδυάζουν διαφορετικά στοιχεία με στόχο να προσελκύσουν επισκέπτες όλων των τύπων και να δημιουργήσουν νέες εμπειρίες.

Η do-it-yourself φιλοσοφία του ξενοδοχείου απαντάται και στην παραμικρή λεπτομέρεια, καθώς ακόμη και οι ετικέτες των μπουκαλιών του αφρόλουτρου είναι γραμμένες στο χέρι. Στόχος δεν είναι η τελειότητα αλλά η δημιουργία προσωπικών εμπειριών με το επισκέπτη.

photos: James Pfaff, Dan Zoubek