Athens Was: ανάμεσα στην ιστορία και την σύγχρονη πραγματικότητα!

Στο κέντρο της Αθήνας, και πιο συγκεκριμένα στην Διονυσίου Αεροπαγίτου, εμφανίστηκε ένα μοναδικό ξενοδοχείο με το όνομα Athens Was. Το ξενοδοχείο ανήκει στην εταιρία Anemi Hotels της οικογένειας Μπενακόπουλου και έχει δημιουργηθεί από την Stage Design Office των Σταύρου Παπαγιάννη και Γιώργου Κυριαζή.

Athens Was

Ανάμεσα στο παλιό και το καινούριο, το ιστορικό και το σύγχρονο το Athens Was δίνει τη δική του πινελιά στην φιλοξενία.  

Athens Was

Το όνομά του ιδιαίτερο, που σύμφωνα με τον κύριο Παπαγιάννη “έχει να κάνει με την περιοχή, την Ακρόπολη, την Πλάκα, τα Αναφιώτικα, που αποτελούν έναν κόμβο που περικλείει όλη την Αθήνα. Το Athens Was, αρχικά, ήταν ένα κτίριο με διαμερίσματα και με απλή αφαιρετική αρχιτεκτονική. Τώρα βέβαια, ως ξενοδοχείο είναι ήδη μέλος των Design Hotels κι αυτή η σύνδεση δεν είναι τυχαία, δεδομένης της φυσιογνωμίας του και της σχεδιαστικής του αφήγησης. Η πιο μεγάλη επέμβαση πραγματοποιήθηκε στο πίσω τμήμα του κτιρίου, αφού οι αρχιτέκτονες δεν θέλησαν να κρύψουν εντελώς τους ακάλυπτους χώρους, γιατί είναι μια ενδιαφέρουσα πραγματικότητα.

Στο εσωτερικό, τα πράγματα έχουν τη δική τους αφήγηση. Χρησιμοποιήθηκαν καλά υλικά, όπως λευκό μάρμαρο Διονύσου, μαύρο μάρμαρο Βόλου και πράσινο μάρμαρο Τήνου. Ως προς το ξύλο, επιλέχθηκε μόνο καρυδιά, σε συνδυασμό με έπιπλα που έχουν αναφορές από τη δεκαετία του 1920 έως σύγχρονα κομμάτια design. Αντίστοιχα, οι καρέκλες του εστιατορίου είναι Cassina, σχεδιασμένες το 1950, ενώ οι ταπισερί είναι σχέδιο αποκλειστικά δημιουργημένο για αυτό το ξενοδοχείο από την εταιρία σχεδιασμού που το τύπωσε σε μοκέτα και αποτελεί μια αναφορά στο μοντέρνο κίνημα.

Athens Was   Athens Was

Το “Athens Was” δίνει το δικό του στίγμα αισθητικής μέσα από τα δωμάτια και τις σουίτες του που αναφέρονται στο σύγχρονο κεφάλαιο του design. Στο lobby κυριαρχούν τρεις γενιές design, αρχής γενομένης από τις “LC3” του Le Corbusier (1928) και τον καναπέ “Utrecht” του Rietveld (1935) μέχρι τα φωτιστικά “Ok” του Grcic (2014).

Athens Was

Μια άλλη λεπτομέρεια έχει να κάνει με τις διάσπαρτες φωτογραφίες του Στέφανου Σάμιου: 45 διαφορετικές και εμφατικές λεπτομέρειες από αγάλματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου της Αθήνας, οι οποίες συνδέονται με το σκεπτικό του «Athens Was».

Στην πραγματικότητα, γίνεται ένα σχόλιο ανάμεσα στα κλασικά αυτά έργα των φωτογραφιών και την ιστορία του σύγχρονου design. Κάτι που ενισχύεται από την παρουσία των έργων του «Athens 1281», του street artist που δίνει τη δική του ερμηνεία για τη σχέση αρχαίου και σύγχρονου. Aυτό το κλίμα είναι ορατό στα 21 δωμάτια του ξενοδοχείου, όπου, παρότι όλα τα έπιπλα είναι επώνυμα, τίποτα δεν κραυγάζει και τίποτα δεν είναι αντιγραφή. Ζεστές αποχρώσεις κυριαρχούν και συνεισφέρουν στην αίσθηση της χαλαρότητας και της ισορροπίας.

Στην ταράτσα έγιναν ελάχιστες παρεμβάσεις, ούτε τζάμια ούτε πέργκολες τοποθετήθηκαν. Μόνον ανοιχτός ουρανός με συγκλονιστική θέα. Αντίστοιχα, στον έκτο όροφο όπου βρίσκεται το roof bar,το oποίο είναι ουσιαστικά μια ευέλικτη κατασκευή που στήνεται και ξεστήνεται, η Ακρόπολη ξεπροβάλλει θεαματική.

Athens Was

Athens Was