Το πλάνο Marketing που κάθε ξενοδοχείο μεσαίας κατηγορίας θα έπρεπε να έχει!

Ένα καλό πλάνο μάρκετινγκ για ένα ξενοδοχείο μεσαίας κατηγορίας πρέπει να είναι ρεαλιστικό, στοχευμένο και ευέλικτο.

Ακολουθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με 5 βασικά βήματα:

1. Online Παρουσία & Κρατήσεις

  • Αναβάθμιση ιστοσελίδας (mobile friendly, εύκολη διαδικασίας κράτησης, πολλές φωτογραφίες εσωτερικών & εξωτερικών χώρων).

  • Σύνδεση με OTAs (Booking, Expedia) αλλά με μακροπρόθεσμο στόχο την αύξηση άμεσων κρατήσεων μέσω προσφορών στην ιστοσελίδα.

  • Ενεργό Google Business Profile με φωτογραφίες, προσφορές, κριτικές [είναι σημαντικό κάποιος να αναλαμβάνει να απαντάει άμεσα στα reviews].

2. Social Media Marketing

  • Instagram & Facebook: προώθηση με φωτογραφίες δωματίων, τοπικές εμπειρίες (events που γίνονται στην περιοχή, όπως συναυλίες και φεστιβάλ), stories από πελάτες.

  • TikTok (αν ταιριάζει στο κοινό): σύντομα βίντεο για τοπικά αξιοθέατα/ εκδηλώσεις στο ξενοδοχείο.

  • Στοχευμένες διαφημίσεις σε Google & Meta με γεωγραφική στόχευση (π.χ. ταξιδιώτες από Αθήνα, Βαλκάνια, κεντρική Ευρώπη).

3. Συνεργασίες & Τοπική Αγορά

  • Συνεργασίες με τοπικά εστιατόρια, τουριστικά γραφεία, δραστηριότητες (π.χ. γευσιγνωσία κρασιού, πεζοπορία, yoga).

  • Πακέτα “διαμονή + εμπειρία” (π.χ. 3 διανυκτερεύσεις με spa υπηρεσίες στο spa της περιοχής ή γαστρονομικές εκδηλώσεις).

  • Συνεργασία με influencers / travel bloggers για αυθεντικό περιεχόμενο.

4. Loyalty & Επαναλαμβανόμενοι Πελάτες

  • Πρόγραμμα επιβράβευσης (π.χ. -10% σε δεύτερη κράτηση μέσω της ιστοσελίδας) ή δωρεάν πρωινό.

  • Επικοινωνία μέσω email marketing με εποχιακές προσφορές (“Early booking” εκπτώσεις για καλοκαίρι, πακέτο διαμονής για το Πάσχα, τα Χριστούγεννα, τα 3ήμερα κ.λπ.) και αναφορά στα τοπικά events της περιόδου.

5. Διαχείριση Φήμης

  • Άμεση απάντηση σε όλα τα reviews (Booking, TripAdvisor, Google).

  • Ενθάρρυνση πελατών να αφήνουν κριτικές.