ΖΕΝ: Η συνύπαρξη του κτηρίου με τη φύση και τον επισκέπτη

Στην παραθαλάσσια περιοχή του Τυρού, στο μαγευτικά άγριο Αρκαδικό τοπίο, το αρχιτεκτονικό γραφείο LandmArch. Architecture με έδρα την Αθήνα εισάγει μια νέα τυπολογία καταλυμάτων με τίτλο ‘ZEN MINIMAL LUXURY HOUSING’.

Αναζητώντας το «ΖΕΝ», την επίτευξη της απόλυτης νοητικής, ψυχικής και σωματικής ισορροπίας, οι χώροι ακολουθούν λιτές γραμμές, χωρίς περιττά διακοσμητικά στοιχεία, παρά μόνο τα απολύτως απαραίτητα, δίνοντας βάση στο υψηλό design.

Ο νέος σχεδιασμός ενός υπάρχοντος ξενοδοχείου, του πρώτου στην περιοχή από τη δεκαετία του ’60, προωθεί την ενότητα, τη λειτουργικότητα , την ιδιωτικότητα και την άνεση. Αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία τριών ξεχωριστών και πλήρως ιδιωτικών καταλυμάτων, τοποθετημένα στρατηγικά ώστε να εξασφαλίζουν άπλετο φυσικό φωτισμό, αερισμό και θέαση στον περιβάλλοντα χώρο.

Η μεγαλύτερη πρόκληση σε αυτό το εγχείρημα ήταν η εξοικονόμηση όσο το δυνατόν περισσότερου χώρου, δημιουργώντας παράλληλα καθαρές αρχιτεκτονικές επιφάνειες, άνετες, χρηστικές και φιλόξενες.

Η καθαρότητα των χώρων ξεκίνησε με την ενσωμάτωση στον σχεδιασμό όλων των δευτερευόντων χώρων και χώρων αποθήκευσης, ο οποίος έγινε με τρόπο ώστε να τους καθιστά ταυτόχρονα διακριτικούς αλλά και απολύτως προσβάσιμους. Το δεύτερο βήμα εξοικονόμησης χώρου εμπνεύστηκε από την ιδέα του αρχιτεκτονικού κατοπτρισμού.

Συγκεκριμένα, τα διαμερίσματα που μοιράζονται τα ίδια τετραγωνικά γειτνιάζουν με τέτοιον τρόπο ώστε το κάθε ένα από αυτά να αποτελεί τον αντικατοπτρισμό του άλλου. Αυτή η χειρονομία δεν βοηθά μόνο στην εξοικονόμηση επιφάνειας, μέσω της μείωσης περιττών αρχιτεκτονικών στοιχείων, αλλά δημιούργησε επίσης τις τέλειες εργονομικές συνθήκες όντας το έργο υπό κατασκευή.

Τα υλικά, η κλίμακα και ο φωτισμός ποικίλλουν από χώρο σε χώρο. Το επικρατέστερο χρώμα είναι το λευκό, τόσο στις κάθετες επιφάνειες όσο και στο δάπεδο από εποξική ρητίνη,  δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα χαλάρωσης που ενισχύεται από τα μεγάλα ανοίγματα, τα οποία εντάσσουν στον σχεδιασμό τόσο τον φυσικό ηλιακό φωτισμό όσο και τον περιβάλλοντα χώρο που αποτελείται από το Μυρτώο Πέλαγος και τον όρο Πάρνωνα.

Στη μονοτονικότητα αυτή της κατασκευής έρχεται να προστεθεί η επίπλωση από ποικιλία χρωματικών συνδυασμών, προσφέροντας έτσι μια τονική ανάταση και συναισθηματική ισορροπία.

Χαρακτηριστικό αρχιτεκτονικό στοιχείο αποτελεί το σύνθετο, μεταλλικό έπιπλο, αποκλειστικά σχεδιασμένο να τοποθετηθεί στο κέντρο του μεγαλύτερου ενιαίου χώρου των καταλυμάτων. Η χειρονομία αυτή επιτρέπει στον χώρο να κατατμηστεί σε τρεις μικρότερους, το καθιστικό, το γραφείο και την κουζίνα, παρέχοντας σε όλους οπτική άνεση, θέα στη θάλασσα και τέλος, φυσικό φωτισμό και αερισμό.

Όλα τα μπάνια φέρουν το δικό τους χαρακτήρα. Οι τοίχοι από πατητή τσιμεντοκονία είναι χρωματισμένοι με γήινα χρώματα αποχρώσεων του πράσινου και του μπλε , ενώ τα δάπεδα τους είναι κατασκευασμένα από γκρι πορώδη και αντιολισθητική πατητή τσιμεντοκονία, προσθέτοντας μια ζεστή αίσθηση ασφάλειας και οικειότητας στον χώρο.

Οι υπόλοιπες παροχές χαρακτηρίζονται από υψηλής, φιλικής προς το περιβάλλον τεχνολογία, εξασφαλίζοντας την ελαχιστοποίηση των ενεργειακών απωλειών του κτηρίου και τη μεγιστοποίηση των διαθέσιμων επιλογών άνεσης και ασφάλειας των επισκεπτών.

Και τα τρία διαμερίσματα προορίζονται να φιλοξενήσουν ανθρώπους από όλο τον κόσμο και να τους εισαγάγουν σε έναν καινοτόμο τρόπο ελληνικής φιλοξενίας.

Έτσι επιτυγχάνεται ο στόχος του «ΖΕΝ», της συνύπαρξης του κτηρίου με τη φύση και τον επισκέπτη, ώστε να του προσφέρει ψυχική ανάταση και ηρεμία.


Τίτλος έργου: ZEN MINIMAL LUXURY HOUSING

Κατηγορία έργου: Ξενοδοχειακό κατάλυμα

Αρχιτεκτονική μελέτη: LandmArch. Architecture

Σχεδιασμός Αρχιτεκτονικού Φωτισμού: Σοφία Πουλοπούλου

Ηλεκτρολογική μελέτη: Inspiretech

Στατική μελέτη: Κωνσταντίνος Μάρκου, Κωνσταντίνος Ζαρόκωστας

Προμηθευτές αρχιτεκτονικού φωτισμού: Γιώργος Γαρύφαλλος, Lumiplan

Graphic Design: Andreas Wirf

Τρισδιάστατος σχεδιασμός: Γκέλη Δημητρακοπούλου

Αρχιτεκτονική φωτογραφία: Δημήτρης Κλεάνθης

Περιοχή: Τυρός Αρκαδίας

Επιφάνεια: 120τ.μ.

Έτος κατασκευής: 2019