Η επανάσταση στο σούπερ μάρκετ: από τη ζεστή γωνία, στην υψηλή γαστρονομία

  

Η ερώτηση για τα σούπερ μάρκετ δεν είναι πλέον “Προσφέρω έτοιμα γεύματα;” αλλά “Ποια προσφέρω;” Επειδή ακόμη και χωρίς την πανδημία, το take away έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια και έχει δώσει αντίστοιχη αύξηση του κύκλου εργασιών. Οι προβλέψεις είναι,  επίσης, καλές: οι ειδικοί υποθέτουν ότι τα έτοιμα προς κατανάλωση γεύματα θα αποτελέσουν σημαντικό μέρος του κύκλου εργασιών ακόμη και την μετά Covid εποχή με τη σωστή ιδέα, τη φρεσκάδα και τη σωστή ποιότητα των τροφίμων. Ένας σημαντικός λόγος για να ρίξετε μια ματιά στα παρασκήνια.

«Όσοι δημιουργούν εμπειρίες πελατών, για παράδειγμα με φρεσκάδα και ποιότητα ή με μια ελκυστική ατμόσφαιρα, κερδίζουν πόντους με τους πελάτες τους», λέει ο Μάριος Σαββάτης, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων ΝΑ Ευρώπης. Δεδομένου ότι τα σούπερ μάρκετ επιζητούν την προσοχή με απολαυστικές και διασκεδαστικές ιδέες, χώρους αναμονής και επιτόπια προετοιμασία, κερδίζουν όλο και περισσότερο τους πελάτες. Ακολουθώντας πιστά το μότο «Δεν μπορείτε να μαγειρεύετε μόνοι σας κάθε μέρα», όλο και περισσότεροι άνθρωποι θέλουν να προσεγγίσουν το δοκιμασμένο και πλέον επιτυχημένο concept της ζεστής γωνίας, όπως το κοτόπουλο σε οποιαδήποτε μορφή, αλλά και εναλλακτικές επιλογές για χορτοφάγους όπως τα φυτικά burgers. Επιπλέον, σούπες – και σε σούπερ μάρκετ που τολμούν – τα γεύματα σε μπολ κερδίζουν, επίσης, τον καθημερινό αγώνα. Όπου είναι δυνατόν, το φαγητό τρώγεται επί τόπου, ζεσταίνεται στο γραφείο ή στο σπίτι ή μένει στη σακούλα κρύο για να το πάρετε σπίτι. Διαφορετικά πιάτα πάντα στην ίδια ποιότητα – τίθεται το ερώτημα: πώς το κάνουν αυτό, αν και συνήθως απαιτούνται πολλές συσκευές μαγειρέματος και σπάνια υπάρχουν διαθέσιμοι εκπαιδευμένοι μάγειρες; Ο Μ. Σαββάτης λέει: «Το κλειδί για την επιτυχία είναι μια ελκυστική ιδέα, που λαμβάνει υπόψη τον περιορισμένο χώρο και προετοιμάζεται με τον κατάλληλο εξοπλισμό.»

Για τους ειδικούς της Rational, οι ακόλουθοι παράγοντες διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο σε ένα επιτυχημένο concept φαγητού. Για παράδειγμα, η τοποθεσία του σούπερ μάρκετ: Σε αστικό περιβάλλον, η προσφορά έτοιμων γευμάτων είναι πιο πιθανό να γίνει αποδεκτή από ότι σε αραιοκατοικημένες περιοχές. Ωστόσο, σε περιόδους που οι περισσότεροι εργάζονται από το σπίτι και τα εστιατόρια είναι κλειστά, οι πελάτες επισκέπτονται και ανακαλύπτουν το κοντινό τους σούπερ μάρκετ συχνότερα από πριν. Ένα concept για το φαγητό πρέπει να είναι ευέλικτο: Ειδικά όταν πρόκειται για τον εξοπλισμό πολλών καταστημάτων, η ιδέα πρέπει να προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε μέγεθος καταστήματος και σε οποιαδήποτε διάταξη καταστήματος. Ταυτόχρονα, ωστόσο, οι πελάτες θέλουν την ίδια ποιότητα σε κάθε τοποθεσία: επομένως, η τυποποιημένη παραγωγή τροφίμων πρέπει να είναι εγγυημένη. Και να μην ξεχνάμε το προσωπικό: Ειδικά το ανειδίκευτο ή άπειρο προσωπικό είναι οι πυλώνες της επιχείρησης take away και πρέπει να είναι σε θέση να εφαρμόσει αυτό το concept. Όλα αυτά τα σημεία μαζί αποτελούν μια τεράστια πρόκληση για τον εξοπλισμό της κουζίνας. Λέει ο Μ. Σαββάτης: «Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, τα έξυπνα συστήματα μαγειρέματος είναι η λύση που μειώνει το φόρτο εργασίας, όπου κανείς δεν χρειάζεται να στέκεται από πάνω τους και όλα κυλούν ομαλά. Όπως το combi steamer iCombi Pro ή το iVario Pro, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βράσει, να τηγανίσει και να κάνει βαθύ τηγάνισμα.» Δεδομένου ότι και τα δύο συστήματα μαγειρέματος καλύπτουν περίπου το 90% όλων των κοινών εφαρμογών μαγειρέματος, είναι εξαιρετικά ευέλικτα ως προς τη χρήση τους. Και αυτό ξεκινά, για παράδειγμα, με το iCombi το πρωί όταν ψήνονται διαφορετικοί τύποι ψωμιών, στο μεσημεριανό γεύμα παράγει ταυτόχρονα λαζάνια, πατάτες ογκρατέν και μαγειρευτά με λαχανικά και στη συνέχεια διάφορα γλυκά ψημένα προϊόντα και η ζεστή γωνία είναι γεμάτη προϊόντα έτοιμα για take away. Το iVario είναι υπεύθυνο παράλληλα για τις σούπες, ζυμαρικά και ραγού. Αυτό δεν είναι μόνο υγιεινή προετοιμασία και στις δύο μονάδες, αλλά πολλές άλλες συσκευές καθίστανται περιττές και εξοικονομείται πολύς χώρος, και επομένως χρήματα.

Ο Μ. Σαββάτης βλέπει ένα ακόμα πλεονέκτημα στην εύκολη λειτουργία και των δύο συστημάτων μαγειρέματος: «Τα έξυπνα προγράμματα διασφαλίζουν ότι απαιτείται μόνο το πάτημα ενός κουμπιού για προετοιμασία. Για παράδειγμα, μπορείτε να ρυθμίσετε το MyDisplay στο iCombi και το iVario. Το φαγητό εμφανίζεται ως εικόνα στην οθόνη της συσκευής. Δεδομένου ότι απαιτείται πάντα η ίδια διαδικασία μαγειρέματος, διασφαλίζεται ότι το ίδιο αποτέλεσμα επιτυγχάνεται πάντα.» Συνιστά τη χρήση της λειτουργίας ειδικά για πιάτα που προετοιμάζονται συχνά. Για παράδειγμα, το μαγείρεμα ζυμαρικών ή λαχανικών ή το ψήσιμο κρουασάν. Αυτό λειτουργεί ακόμη και αν τα ίδια πιάτα πρόκειται να παραχθούν σε διαφορετικές συσκευές. Με τη βοήθεια του ConnectedCooking, του ψηφιακού συστήματος διαχείρισης κουζίνας από την Rational, τα προγράμματα μαγειρικής μεταφέρονται στα συστήματα μαγειρέματος με ένα μόνο κλικ και σε λίγα δευτερόλεπτα. Ο υπεύθυνος δεν χρειάζεται καν να είναι στο σούπερ μάρκετ για να το κάνει αυτό, όλα μπορούν να γίνουν από την άνεση του γραφείου τους χρησιμοποιώντας smartphone, tablet ή υπολογιστή.

Δεδομένου ότι ακόμη και οι εκπτώσεις αυξάνουν την εμπειρία των πελατών, τα σούπερ μάρκετ πρέπει να επανέλθουν με κάτι νέο. Η μαγική λέξη είναι γαστρονομία: φρέσκο ​​φαγητό, παρασκευασμένο μπροστά στους πελάτες, λαχταριστό ακόμα και στην οθόνη, είναι οι παράγοντες επιτυχίας.