- Η εταιρία ΚΑΝΕΛΛΑΚΗΣ Α.Ε. στην έκθεση XENIA 2024
- Όμιλος Mitsis: αναλαμβανει τη Διαχείριση του 4* Ξενοδοχείου Alexander the Great στη Χαλκιδική
- MONASTY HOTEL, THESSALONIKI: Έμπνευση από τη βυζαντινή κληρονομιά της πόλης
- ACE HOTEL, ATHENS: Κράμα εποχών, τοπίου και τοπικής κουλτούρας
- PILOT AMPHORA HOTEL, CHANIA: Αρχαία ευρήματα ενσωματώνονται στο Σχεδιασμό
Η Πορεία των Ξενοδοχείων το 2024: Προκλήσεις και Ευκαιρίες σε ένα απρόβλεπτο περιβάλλον
Η φιλοξενία φέτος χαρακτηρίζεται από έντονες προκλήσεις και απρόβλεπτες συνθήκες. Η άνοδος των δαπανών, οι αλλαγές στις κρατήσεις, ο καιρός, και οι ανάγκες για ποιοτική διοίκηση είναι μερικά από τα θέματα που επηρεάζουν την απόδοση των ξενοδοχείων.
Τον Σεπτέμβριο του 2024, το Hospitality Discussions, με τον Ryan Haynes, συγκέντρωσε πάνω από 20 ηγετικά στελέχη και ειδικούς για να συζητήσουν πέντε σημαντικά θέματα: Απόδοση για το 2024, Γενική Δραστηριότητα Εσόδων, Διοίκηση και Προσωπικό, Μάρκετινγκ και Ζήτηση, καθώς και Τεχνολογία και Προμηθευτές. Στο πρώτο επεισόδιο της σειράς podcast “Hospitality Discussions” εστίασαν στην απόδοση του 2024, εξετάζοντας τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Καθοδική Πορεία στη Ζήτηση
Η αγορά των ξενοδοχείων το 2024 φαίνεται να σταθεροποιείται μετά την άνοδο που ακολούθησε την πανδημία. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ενώ τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR) παραμένουν υψηλά, η ζήτηση σταθεροποιείται ή και μειώνεται σε ορισμένες περιοχές.
Αβεβαιότητα στις Κρατήσεις
Η χρονιά χαρακτηρίζεται από ασταθείς τάσεις στις κρατήσεις, με τον όγκο τους να παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις. “Οι κρατήσεις είναι ασταθείς και απρόβλεπτες, καθιστώντας δύσκολο τον προγραμματισμό,” αναφέρει η Jane Pendlebury, CEO του HOSPA. Τα ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν αυξημένη αβεβαιότητα, με τις κρατήσεις να γίνονται τελευταία στιγμή και τον καιρό να επηρεάζει τη ζήτηση.
Αυξανόμενο Κόστος
Το αυξημένο κόστος αποτελεί κύρια πρόκληση, ειδικά στους τομείς της ενέργειας και της μισθοδοσίας. Τα έξοδα αυξήθηκαν σημαντικά, επηρεάζοντας τις επιχειρήσεις, ενώ πολλοί ταξιδιώτες αφιερώνουν μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού τους στη διαμονή και λιγότερο σε άλλες υπηρεσίες, επηρεάζοντας τα έσοδα.
Αλλαγές στις Προτιμήσεις Διακοπών
Η ζήτηση για ανεξάρτητα και πολυτελή ξενοδοχεία αυξάνεται, με πολλούς ταξιδιώτες να προτιμούν ευέλικτες κρατήσεις ή καταλύματα βραχυπρόθεσμης μίσθωσης, λόγω των νέων ταξιδιωτικών συνηθειών που προέκυψαν από την πανδημία. Ο τομέας των πολυτελών ανεξάρτητων καταλυμάτων παρουσιάζει ισχυρή απόδοση σε πόλεις όπως το Γιορκ και το Εδιμβούργο.
Ευκαιρίες για Ανάπτυξη
Ανάπτυξη στο MICE
Η ζήτηση για διοργάνωση επαγγελματικών και κοινωνικών εκδηλώσεων (MICE) αυξάνεται, δημιουργώντας ευκαιρίες για τα ξενοδοχεία. Η παγκόσμια αγορά MICE αναμένεται να φτάσει τα 1,932 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2032.
Επικέντρωση στην Προσωποποίηση
Οι πελάτες αναζητούν όλο και περισσότερο την προσωποποιημένη εμπειρία. Η προσωποποίηση αναδεικνύεται ως στρατηγική για την προσέλκυση πελατών, καθώς οι επισκέπτες περιμένουν πλέον να λαμβάνουν εξατομικευμένες υπηρεσίες.
Η προσαρμοστικότητα και η στρατηγική σκέψη θα είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν την πορεία των ξενοδοχείων στο μέλλον, καθώς η βιομηχανία αντιμετωπίζει τις νέες απαιτήσεις της αγοράς και τις συνεχείς αλλαγές στη συμπεριφορά των ταξιδιωτών.
Πηγή: Hospitality Discussions (part 1) – 2024 Performance is available now to listen.