Η ξενοδοχειακή βιομηχανία …σε πορεία ανάκαμψης

του Κωνσταντίνου Καραγκούνη

Η ξενοδοχειακή βιομηχανία βρίσκεται διεθνώς, εδώ και λίγα χρόνια, σε πορεία ανάκαμψης. Η ζήτηση παραμένει ισχυρή, συμβάλλοντας στην αύξηση των επιπέδων πληρότητας. Παρά τις οικονομικές και πολιτικές αναταραχές σε ορισμένες αγορές, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά μέσο όρο.

Η ανάκαμψη στην ευρύτερη οικονομία αποτέλεσε πλεονέκτημα για την ξενοδοχειακή βιομηχανία καθώς έχει αυξήσει την δυνατότητα αναψυχής και τη ζήτηση επαγγελματικών ταξιδιών. Με περιορισμένη προσφορά και μεγάλη ζήτηση, οι τιμές δωματίων κινούνται προς τα πάνω. Σύμφωνα με τους ισολογισμούς και τις προβλέψεις των μεγάλων ξενοδοχειακών εταιρειών που οι μετοχές τους διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης (Hyatt, Hilton, Wynn, Marriott, Wyndham) το περιβάλλον προσφοράς-ζήτησης είναι ευνοϊκό, καθώς η αύξηση της ζήτησης είναι μεγαλύτερη από την προσφορά,

Οι ξενοδόχοι διερευνούν ευκαιρίες ανάπτυξης διεθνώς, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές. Αυτές οι αγορές προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες, λόγω του υψηλότερου ρυθμού οικονομικής ανάπτυξης. Αρκετοί ξενοδόχοι στοχεύουν ακόρεστες αγορές στην Ασία-Ειρηνικό, τη Βραζιλία, τη Ρωσία και την Αφρική. Εντός της Ασίας, η Κίνα υπόσχεται κερδοφόρες ευκαιρίες ανάπτυξης, ενώ οι επισκέψεις αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά.

Εκτός από την Κίνα, η Ινδία εξελίσσεται σε ένα “καυτό” σημείο για τις μεγάλες εταιρείες ξενοδοχείων με την εμφάνισή της ως παγκόσμιο επιχειρηματικό κόμβο. Αν και οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης είναι ελαφρώς χαμηλότεροι από την Κίνα, η χώρα διαθέτει μεγάλο μακροπρόθεσμο δυναμικό ανάπτυξης ως τουριστική αγορά. Μεταξύ άλλων, η Ιαπωνία, η Αυστραλία, η Σιγκαπούρη και η Ταϊλάνδη εξακολουθούν να προσελκύουν ταξιδιώτες.
Η ευρωπαϊκή αγορά βελτιώνεται επίσης. Αυτό οδήγησε σημαντικούς παίκτες να στοχεύουν σε αυτήν την περιοχή και ειδικότερα στο Νότο.

Στην εποχή μας, η ανάπτυξη του brand διαμορφώνεται όχι μόνο από τις οικονομικές τάσεις αλλά και από τα γούστα των Millennials, δεδομένου ότι αποτελούν σημαντικό μέρος των σημερινών τουριστών. Ο οικολογικός χαρακτήρας, η ευεξία και η δύναμη του brand είναι σημαντικά θέματα για αυτή τη γενιά. Επίσης μεγάλα ξενοδοχειακά brands ξεκινούν περισσότερα lifestyle ξενοδοχεία, τα οποία είναι κυρίως μπουτίκ.

 

Άρθρο από το Hotel Design Magazine and Guide:
Διαβάστε το Hotel Design No 21, Περιοδικό για την Κατασκευή, τη Διακόσμηση και τον Εξοπλισμό Ξενοδοχείων!