- Changing Workforce: Οι άνθρωποι πίσω από τη νέα εποχή της φιλοξενίας
- SLOW LIVING RESORT, CYCLADES, Potiropoulos+Partners
- Η MP Illumination παρουσιάζει το νέο Hide Step 62 FD CL
- Η MP Illumination παρουσιάζει το νέο Tube Energy 43S 24V DC High
- Η MP Illumination παρουσιάζει το νέο Mini Faros 34 ALU – Inox
Changing Workforce: Οι άνθρωποι πίσω από τη νέα εποχή της φιλοξενίας
Η τεχνολογία αλλάζει τα ξενοδοχεία, αλλά πίσω από κάθε καινοτομία υπάρχει πάντα και ένας άνθρωπος. Το ανθρώπινο δυναμικό της φιλοξενίας περνά μια ριζική μεταμόρφωση, επηρεασμένη από την ψηφιακή εποχή, τις κοινωνικές εξελίξεις και τη νέα γενιά εργαζομένων που φέρνει μαζί της άλλες αξίες και προσδοκίες. Η φιλοξενία του μέλλοντος δεν ορίζεται μόνο από το design ή τα gadgets, αλλά από το ποιοι δουλεύουν μέσα σε αυτήν και πώς δουλεύουν.

Η νέα παγκόσμια αγορά εργασίας
Η τεχνολογία έχει κάνει εφικτό το να συνεργάζονται ομάδες από διαφορετικές χώρες σε πραγματικό χρόνο. Από το τμήμα κρατήσεων μέχρι τη διαχείριση εσόδων, πολλά ξενοδοχεία αξιοποιούν ταλέντα που εργάζονται απομακρυσμένα. Όμως, αυτή η παγκοσμιοποίηση φέρνει και προκλήσεις. Οι αλλαγές στην οικονομία και οι κοινωνικές ανισότητες μπορούν να δυσκολέψουν την πρόσληψη ή τη διατήρηση προσωπικού, ιδιαίτερα σε αγορές που εξαρτώνται από εποχιακούς εργαζόμενους.
Η άφιξη της Γενιάς Z
Μετά τους Millennials, έρχεται δυναμικά η Γενιά Z: άνθρωποι που γεννήθηκαν μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, δεν θυμούνται τον κόσμο χωρίς ίντερνετ και έχουν διαφορετική σχέση με την εργασία και την τεχνολογία. Για αυτούς, το περιβάλλον εργασίας πρέπει να είναι ευέλικτο, διαφανές και ουσιαστικό. Οι νέοι αυτοί εργαζόμενοι φέρνουν μια φρέσκια νοοτροπία στη φιλοξενία: θέλουν να εξελίσσονται, να νιώθουν ότι συμβάλλουν και να εργάζονται σε οργανισμούς, που ενστερνίζονται τις ίδιες κοινωνικές αξίες. Τα ξενοδοχεία που δεν κατανοούν αυτή τη νέα κουλτούρα, κινδυνεύουν να χάσουν τα πιο δημιουργικά μυαλά τους.
Η επανεμφάνιση των συνδικάτων και η σημασία της ασφάλειας
Η συνδικαλιστική δράση στον ξενοδοχειακό κλάδο αναζωπυρώνεται. Οι εργαζόμενοι οργανώνονται για καλύτερες συνθήκες, δικαιώματα και ασφάλεια, ενώ οι αλυσίδες καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με το προσωπικό. Η πανδημία και τα επακόλουθά της έφεραν στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφάλειας στην εργασία. Νέες νομοθεσίες στις ΗΠΑ και αλλού υποχρεώνουν τα ξενοδοχεία να παρέχουν συσκευές συναγερμού (panic buttons) σε καθαρίστριες και υπαλλήλους πρώτης γραμμής. Παράλληλα, ο κλάδος υιοθετεί προγράμματα εκπαίδευσης προσωπικού σε θέματα ασφάλειας.
Η ψηφιακή διαχείριση προσωπικού
Τα παλιά χαρτιά και οι πίνακες ωραρίου έχουν δώσει τη θέση τους σε εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης εργατικού δυναμικού. Οι νέες πλατφόρμες επιτρέπουν στα ξενοδοχεία να προγραμματίζουν βάρδιες, να εγκρίνουν άδειες και να παρακολουθούν την παραγωγικότητα με ακρίβεια. Το αποτέλεσμα είναι διπλό: λιγότερα λάθη και καλύτερη ισορροπία για τους εργαζόμενους, που βλέπουν πλέον τη διαφάνεια και την ευελιξία ως αυτονόητα.
Η «Gig Economy» μπαίνει στη φιλοξενία
Η οικονομία των ελεύθερων επαγγελματιών (η λεγόμενη gig economy) δεν περιορίζεται πια σε οδηγούς ή designers. Ήδη βλέπουμε ανεξάρτητους σεφ, baristas, καθαριστές, ακόμα και revenue managers που εργάζονται κατά project, προσφέροντας εξειδικευμένες υπηρεσίες σε πολλά ξενοδοχεία ταυτόχρονα. Αυτό το νέο μοντέλο φέρνει ευελιξία, αλλά και προκλήσεις για τη διασφάλιση ποιότητας και σταθερότητας. Το μέλλον της εργασίας στη φιλοξενία φαίνεται να συνδυάζει μόνιμο και ευέλικτο προσωπικό, δημιουργώντας ένα πιο δυναμικό οικοσύστημα.
Οι ξενοδόχοι που θα κατανοήσουν το νέο εργασιακό τοπίο —με σεβασμό, ευελιξία και όραμα— θα είναι εκείνοι που θα κρατήσουν τα ταλέντα τους και θα δημιουργήσουν ομάδες ικανές στο να προσφέρουν εμπειρίες που καμία μηχανή δεν μπορεί να αντικαταστήσει.

