- Η εταιρία ΚΑΝΕΛΛΑΚΗΣ Α.Ε. στην έκθεση XENIA 2024
- Όμιλος Mitsis: αναλαμβανει τη Διαχείριση του 4* Ξενοδοχείου Alexander the Great στη Χαλκιδική
- MONASTY HOTEL, THESSALONIKI: Έμπνευση από τη βυζαντινή κληρονομιά της πόλης
- ACE HOTEL, ATHENS: Κράμα εποχών, τοπίου και τοπικής κουλτούρας
- PILOT AMPHORA HOTEL, CHANIA: Αρχαία ευρήματα ενσωματώνονται στο Σχεδιασμό
Αλυσίδα Ξενοδοχείων: Τα Πλεονεκτήματα της ένταξης σε μία αλυσίδα
Η απόφαση ενός ξενοδοχείου να ενταχθεί σε μια διεθνή αλυσίδα φιλοξενίας αποτελεί μια στρατηγική κίνηση με πολλά οφέλη για τους ιδιοκτήτες και τους επενδυτές.
Ενώ τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία, τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε αλυσίδα απολαμβάνουν πλεονεκτήματα που εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα και αναγνωρισιμότητα σε διεθνές επίπεδο.
1. Ορατότητα και Αναγνωρισιμότητα
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της ένταξης σε διεθνή αλυσίδα είναι η άμεση πρόσβαση σε μια ήδη εδραιωμένη και παγκοσμίως αναγνωρισμένη μάρκα. Τα ξενοδοχεία που ανήκουν σε αλυσίδες απολαμβάνουν αυξημένη ορατότητα σε διεθνείς αγορές, με το όνομα της αλυσίδας να προσελκύει αυτόματα πελάτες που γνωρίζουν και εμπιστεύονται το brand. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την προσέλκυση πελατών από μακρινές αγορές, που συχνά επιλέγουν ξενοδοχεία με βάση την αναγνωρισιμότητα του ονόματος.
2. Συνοχή και Τυποποίηση Υπηρεσιών
Η συνέπεια στην ποιότητα των υπηρεσιών είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που εκτιμούν περισσότερο οι ταξιδιώτες, ειδικά όταν επιλέγουν μια διεθνή αλυσίδα. Οι αλυσίδες ξενοδοχείων προσφέρουν αυστηρά πρότυπα λειτουργίας και διαδικασίες που διασφαλίζουν ότι οι πελάτες θα απολαύσουν την ίδια ποιότητα υπηρεσιών, ανεξάρτητα από τον προορισμό τους. Αυτό δίνει στο ξενοδοχείο ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, διασφαλίζοντας ότι οι επισκέπτες θα επιστρέψουν ή θα το προτείνουν σε άλλους.
3. Πρόσβαση σε Διεθνή Δίκτυα Πωλήσεων και Μάρκετινγκ
Η ένταξη σε μια αλυσίδα προσφέρει, επίσης, πρόσβαση σε ισχυρά δίκτυα πωλήσεων και μάρκετινγκ που λειτουργούν παγκοσμίως. Αυτό σημαίνει ότι το ξενοδοχείο θα προωθείται σε παγκόσμια επίπεδα μέσω καναλιών που μπορεί να μην ήταν διαθέσιμα σε ένα ανεξάρτητο ξενοδοχείο. Οι αλυσίδες διαθέτουν εξειδικευμένες ομάδες μάρκετινγκ που αξιοποιούν σύγχρονες στρατηγικές για να προσελκύσουν πελάτες από διαφορετικές αγορές, αυξάνοντας την πληρότητα
του ξενοδοχείου.
4. Πρόγραμμα Πιστότητας Πελατών (Loyalty Programs)
Οι διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων προσφέρουν συχνά προγράμματα πιστότητας πελατών, τα οποία αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο για τη διατήρηση των πελατών. Οι επισκέπτες που είναι μέλη σε αυτά τα προγράμματα κερδίζουν πόντους ή ανταμοιβές που μπορούν να εξαργυρώσουν σε οποιοδήποτε ξενοδοχείο της αλυσίδας παγκοσμίως, γεγονός που τους ενθαρρύνει να επιστρέφουν και να παραμένουν πιστοί στο brand. Έτσι, το ξενοδοχείο επωφελείται από ένα ευρύτερο πελατολόγιο και αυξάνει τις πιθανότητες επαναλαμβανόμενων κρατήσεων.
5. Πρόσβαση σε Εξειδικευμένη Τεχνογνωσία
Οι διεθνείς αλυσίδες παρέχουν πρόσβαση σε τεχνογνωσία και καινοτομίες που αφορούν τη διαχείριση, το σχεδιασμό, την τεχνολογία και τους ανθρώπινους
πόρους. Αυτό δίνει στα ξενοδοχεία τη δυνατότητα να εφαρμόσουν τις βέλτιστες πρακτικές στον τομέα της φιλοξενίας, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα των λειτουργιών και την εμπειρία του πελάτη. Από την οργάνωση των λειτουργιών του ξενοδοχείου μέχρι τις τελευταίες τεχνολογικές καινοτομίες στον τομέα της
εξυπηρέτησης πελατών, η τεχνογνωσία μιας αλυσίδας προσφέρει σαφή πλεονεκτήματα.
6. Διευκόλυνση Προσέλκυσης Επενδύσεων
Οι αλυσίδες ξενοδοχείων αποτελούν μαγνήτη για επενδυτές, οι οποίοι αναζητούν εδραιωμένα brands για να προσθέσουν αξία στις επενδύσεις τους. Τα ξενοδοχεία που ανήκες σε αλυσίδες συχνά έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις ή πιο ευνοϊκούς όρους δανεισμού, από τα ανεξάρτητα
ξενοδοχεία, καθώς οι επενδυτές και οι τράπεζες έχουν περισσότερη εμπιστοσύνη σε μεγάλα brand που θεωρούνται πιο σταθερά και επικερδή.
7. Διεθνής Ανταγωνιστικότητα
Ένα ξενοδοχείο που ανήκει σε διεθνή αλυσίδα εξασφαλίζει καλύτερη ανταγωνιστικότητα σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μεγάλες αλυσίδες αναζητούν πάντα τους
κατάλληλους συνεργάτες για να αναπτύξουν τα brands τους σε νέες αγορές, δημιουργώντας αμοιβαία οφέλη για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και την ίδια την αλυσίδα.
8. Υποστήριξη και εκπαίδευση
Οι διεθνείς αλυσίδες συνήθως παρέχουν συστηματική εκπαίδευση στο προσωπικό τους. Με την διενέργεια σεμιναρίων και workshops προάγουν την εκπαίδευση σε συγκεκριμένες δεξιότητες, όπως εξυπηρέτηση πελατών, διαχείριση καταγγελιών και πωλήσεις. Παράλληλα, με προγράμματα αξιολόγησης απόδοσης και εξατομικευμένης καθοδήγησης εστιάζουν στην προσωπική βελτίωση, για να προσφέρεται η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στους επισκέπτες.
9. Κοινοί πόροι
Οι αλυσίδες ξενοδοχείων έχουν τη δυνατότητα να διαπραγματεύονται καλύτερες τιμές και όρους με προμηθευτές λόγω του μεγάλου όγκου αγορών τους.
Αναλυτικότερα, οι αγορές σε μεγάλες ποσότητες μειώνουν το κόστος για προϊόντα και υπηρεσίες, όπως τρόφιμα, καθαριστικά, και εξοπλισμό. Παράλληλα,
κάποιες υπηρεσίες -όπως marketing, HR, και IT- μπορεί να προσφέρονται από τα κεντρικά του ομίλου, μειώνοντας τα κόστη λειτουργίας των μεμονωμένων ξενοδοχείων.
10. Ανταλλαγή γνώσεων
Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι η ανταλλαγή γνώσεων και βέλτιστων πρακτικών μεταξύ των ξενοδοχείων της αλυσίδας. Μέσω αυτής της συνεργασίας, τα ξενοδοχεία επωφελούνται από την εμπειρία και τις καινοτομίες άλλων μονάδων, δοκιμάζοντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές που έχουν αποδειχτεί αποτελεσματικές. Για παράδειγμα, μια καινοτόμος στρατηγική σε θέματα εξυπηρέτησης πελατών ή βελτίωσης της αποδοτικότητας μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα και σε άλλες μονάδες, προσφέροντας έτσι συνεχή βελτίωση και προσαρμοστικότητα σε νέες τάσεις της αγοράς. Η απόφαση ενός ξενοδοχείου να παραμείνει ανεξάρτητο ή να ανήκει σε μια διεθνή αλυσίδα αποτελεί μια στρατηγική κίνηση. Η ένταξη σε μία διεθνή αλυσίδα είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας, της ποιότητας και της ανταγωνιστικότητας σε παγκόσμια κλίμακα.
Από την άλλη, τα boutique ξενοδοχεία έχουν και εκείνα πολυάριθμα θετικά στοιχεία με βασικότερο την ευελιξία στη διαμόρφωση της εμπειρίας των πελατών.
Άρθρο από το τεύχος Hotel Design Φθινόπωρο / Χειμώνας 2024-2025, No35.
Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε δωρεάν:
https://www.hoteldesign.gr/hotel-design-trends/hotel-design-magazine-and-guide-autumn-winter-2024-2025/