HOTEL CHAINS: Η παρουσία διεθνών αλυσίδων ξενοδοχείων στην Ελλάδα αυξάνεται

Προς το παρόν, υπάρχουν 90 ξενοδοχεία (20.360 δωμάτια) στην Ελλάδα που ανήκουν σε μια διεθνή αλυσίδα ταξιδιωτικού πράκτορα στην Ελλάδα. Η Tui έχει παρουσία στην Ελλάδα με τα brands Club Lookea, Club Marmara,  Club Magic Life αλλά και με τα Atlantica Hotels. Η DerTouristik έχει παρουσία με τα brands Sentido, COOEE και Club Calimera. Ωστόσο, οι διεθνείς αλυσίδες που δεν σχετίζονται με τουριστικούς πράκτορες, έχουν στην Ελλλάδα 160 ξενοδοχεία (26.540 δωμάτια). Πρόκειται για 35 διεθνείς αλυσίδες με συνολικά 68 Brands.

Το 2018 καταγράφηκαν 89 ξενοδοχεία (14.869 δωμάτια) που ανήκαν σε διεθνή αλυσίδα, οπότε σε 5 χρόνια επιτεύχθηκε αύξηση της τάξεως του 80% σε ξενοδοχεία και 78% σε δωμάτια. Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 14% των ξενοδοχείων και το 18% των δωματίων ανήκουν σε διεθνείς αλυσίδες, ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων αυτά τα ποσοστά είναι 2% και 6% αντίστοιχα. Στην κατηγορία των 3 αστέρων, οι διεθνείς αλυσίδες δεν έχουν παρουσία αυτή τη στιγμή.

Η Marriott International είναι ο ηγέτης -μεταξύ των διεθνών αλυσίδων ξενοδοχείων- στην αγορά της Ελλάδας. Σημειώνεται ότι το 2014 δεν είχε καμία παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς το 2013 δεν ανανεώθηκε η συνεργασία με το Ledra Marriott στην Αθήνα (σήμερα Grand Hyatt Athens). Ανίθετα, από το 2015 η Marriott άρχισε να επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα. Την ίδια χρονιά, το Domes of Elounda ανακοίνωσε ότι θα ενταχθεί στη συλλογή Autograph Collection, το πρώτο ξενοδοχείο της συλλογής στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο. Τον Σεπτέμβριο του 2016, η Marriott International ολοκλήρωσε την εξαγορά
της Starwood Hotels & Resorts, η οποία διέθετε τότε 1 ξενοδοχείο Sheraton στην Ελλάδα, 8 ξενοδοχεία που ανήκαν στη συλλογή The Luxury Collection και 2 Westin Resorts, συμπεριλαμβανομένου του Westin Athens Astir Palace (σήμερα: Four Seasons Astir Palace). Με την εξαγορά της Starwood, η εταιρεία απέκτησε επίσης τον έλεγχο της Design Hotels, ενώ από τον Φεβρουάριο του 2021 η Marriott κατέχει πλήρως τα Design Hotels. Το 2017, τα μέλη των Design Hotels ήταν 12, ενώ σήμερα είναι 25 ξενοδοχεία (1.600 δωμάτια). Το Μάιο του 2018, η εταιρεία επέστρεψε στην Αθήνα με το άνοιγμα του Athens Marriott.

Το πρώτο Moxy της αλυσίδας άνοιξε στην Πάτρα το καλοκαίρι του 2019 με το όνομα Moxy Patra Marina, ενώ στις αρχές του 2022, το Moxy Athens City άνοιξε στην πλατεία Ομονοίας. Τέλος, η συλλογή Autograph της  Marriott επεκτάθηκε στην Ελλάδα με το Domes of Elounda το 2015, το Domes Noruz το 2016, το Academia of Athens το 2019, το Domes of Corfu το 2021,το Monasty στη Θεσσαλονίκη και το Domes Aulus Zante το 2022. Υπάρχουν, όμως, και ελληνικά brands που επεκτείνονται στο εξωτερικό. Η Ομάδα Sani/Ikos είναι η πρώτη διεθνής αλυσίδα πολυτελών καταλυμάτων ελληνικής καταγωγής. Τα Domes Resorts, ιδρύθηκαν στην Ελλάδα, αλλά έχουν γίνει διεθνής αλυσίδα. Και η HIG Capital ξεκίνησε μέσω του τοπικού συνεργάτη της Inventio Ella Resorts να
επεκταθεί διεθνώς.

Κλείνοντας, ακόμη περισσότερες διεθνείς αλυσίδες αναμένονται να εισέλθουν στην ελληνική ξενοδοχειακή αγορά. Στο τέλος του 2023, το Blue Palace στην Ελούντα εντάχθηκε στο διεθνές δίκτυο της Rosewood Hotels & Resοrts, άνοιξε το One & Only Aesthesis στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, ενώ αναμένεται το 2024 να ακολουθήσει το One & Only στην Κέα. Ταυτόχρονα, και άλλες διεθνείς αλυσίδες αναμένονται να μπουν στην Ελληνική αγορά, συμπεριλαμβανομένων των Banyan Tree, Six Senses, Conrad και πολλές άλλες…

Πηγή: GBR Hospitality 3rd Quarter 2023

Ο παρακάτω χάρτης δείχνει πού βρίσκονται τα ξενοδοχεία διεθνών αλυσίδων. Πολλά από αυτά βρίσκονται στην Αττική, στην Κέρκυρα, στη Μύκονο, στη Σαντορίνη, στη Ρόδο και στη Χαλκιδική.

Άρθρο από το Περιοδικό Hotel Design Φθινόπωρο-Χειμώνας 2023, No.33
Μπορείτε να διαβάσετε εδώ το τεύχος:
https://www.hoteldesign.gr/hotel-design-trends/hotel-design-magazine-and-guide-winter-2023/