Πώς τα ξενοδοχεία θα επιβιώσουν από την κρίση του κορωνοϊού

Πώς τα ξενοδοχεία θα επιβιώσουν από την κρίση του κορωνοϊού, παρουσιάζει σε άρθρο της στο  hospitalitynet.org, η Επίτιμη καθηγήτρια Μάνατζμεντ στη Σχολή Διοίκησης Ξενοδοχείων του Πανεπιστημίου Cornell, Sheryl E. Kimes.

Πώς πρέπει τα ξενοδοχεία να ανταποκριθούν στην τρέχουσα κατάσταση του κορωνοϊού; Οι “πληρότητες” έχουν μειωθεί, οι μαζικές συγκεντρώσεις ακυρώνονται και οι αφίξεις τουριστών έχουν μειωθεί. Ας γυρίσουμε, όμως, λίγο πίσω και να δούμε μερικές από τις προηγούμενες έρευνες για να πάρουμε κάποιες συμβουλές για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση.

Πολλά μαθήματα προκύπτουν. Η κύρια συμβουλή ήταν να προετοιμαστεί κανείς και να υπάρχει ένα σχέδιο για το πώς να ανταποκριθούν σε μια ύφεση. Όπως δήλωσε ένας από τους ερωτηθέντες: “Δεν είναι ποτέ πολύ νωρίς για να είστε προετοιμασμένοι. Πρέπει πάντα να έχετε ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης που μπορείτε να εφαρμόσετε μέσα σε λίγα λεπτά”.

Από την έρευνα προκύπτουν διάφορα άλλα μαθήματα:

1. Όχι πανικός
Οι ερωτηθέντες μίλησαν για την ανάγκη να παραμείνουν ψύχραιμοι και να αναζητήσουν λύσεις. Ένας από τους ερωτηθέντες δήλωσε αρκετά συνοπτικά: “Μην πανικοβάλλεστε, μην συγκρίνετε τις περιόδους ύφεσης με προηγούμενες καλές περιόδους. Σκεφτείτε περισσότερο τις μακροπρόθεσμες αποφάσεις σας”.

2. Να είστε προσεκτικοί με τις εκπτώσεις μεγάλης κλίμακας
Ξανά και ξανά, οι ερωτηθέντες συζήτησαν πως θα χρειαστούν χρόνια για να ανακάμψουν από την στρατηγική εκπτώσεων μεγάλης κλίμακας που άσκησαν κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής ύφεσης. Η συμβουλή θα ήταν πολύ προσεκτική όσον αφορά το παιχνίδι μείωσης της τιμής. Εάν πρέπει να κάνετε έκπτωση, κάντε το με έξυπνο τρόπο και σκεφτείτε τη δημιουργική παρουσίασή της.

3. Μην κόψετε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ
Οι ερωτηθέντες συζήτησαν την ανάγκη να διατηρηθούν οι σημερινοί επισκέπτες και να αναπτυχθούν πακέτα και προσφορές που προσέλκυσαν τόσο τους σημερινούς όσο και τους δυνητικούς επισκέπτες. Εάν μειώσετε τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ, αυτό δεν θα είναι δυνατό.

4. Εξετάστε νέες προσεγγίσεις marketing
Οι ερωτηθέντες θεώρησαν ότι η ανάπτυξη μικρότερων, λιγότερο ευαίσθητων ως προς τις τιμές τμημάτων της αγοράς δούλεψε επίσης. Όπως πρότεινε ένας ερωτώμενος, “πρέπει να διερευνήσετε νέα τμήματα της αγοράς και νέους τρόπους προωθήσεων. Προσπαθήστε να μην μειώσετε τις τιμές για όλα τα τμήματα της αγοράς, υπάρχουν μερικά από αυτά που δεν είναι τόσο “ευαίσθητα” στις τιμές, πρέπει να προσδιορίσουμε αυτούς τους επισκέπτες και να εργαστούμε σκληρά για να προσελκύσουμε αυτά στην ιδιοκτησία μας”.Μια άλλη δημοφιλής και αποτελεσματική τακτική ήταν να αναπτυχθούν άλλα νέα εισοδηματικά ρεύματα μέσα στο ξενοδοχείο (φαγητό/  υπηρεσίες).

5. Διατηρήστε τα επίπεδα υπηρεσιών σας
Αν χρειαστεί να μειώσετε το κόστος, κάντε το σε τμήματα του ξενοδοχείου που έχουν το μικρότερο αντίκτυπο στην εξυπηρέτηση των πελατών και την εικόνα του ξενοδοχείου. Μια κατάσταση δυσκολίας δεν διαρκεί για πάντα και μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να ανακάμψει το ξενοδοχείο αν οδηγηθείτε σε περικοπές χωρίς νόημα για να εξοικονομήσετε κάποιο ποσό! Εάν η ικανοποίηση του πελάτη και η ποιότητα των υπηρεσιών επηρεαστούν αρνητικά, θα είναι πιο δύσκολο τόσο να διατηρήσετε τους σημερινούς πελάτες σας όσο και να προσελκύσετε νέους πελάτες μετά το πέρας της ύφεσης. Είναι σωστό να μειώσετε τις τιμές, αλλά βάλτε τον εαυτό σας ένα όριο που δεν θα σας δυσκολέψει όταν θελήσετε να επαναφέρετε την μέση τιμή ανά δωμάτιο το επόμενο έτος.

Επομένως, κρατήστε στο μυαλό σας, αυτά τα 5 στοιχεία καθώς σχεδιάζετε την στρατηγική που θα ακολουθήσετε. Μην πανικοβληθείτε, σκεφτείτε καλά και προγραμματίστε τις στρατηγικές σας κινήσεις! Κάθε δυσκολία δεν διαρκεί για πάντα.