- Η εταιρία ΚΑΝΕΛΛΑΚΗΣ Α.Ε. στην έκθεση XENIA 2024
- Όμιλος Mitsis: αναλαμβανει τη Διαχείριση του 4* Ξενοδοχείου Alexander the Great στη Χαλκιδική
- MONASTY HOTEL, THESSALONIKI: Έμπνευση από τη βυζαντινή κληρονομιά της πόλης
- ACE HOTEL, ATHENS: Κράμα εποχών, τοπίου και τοπικής κουλτούρας
- PILOT AMPHORA HOTEL, CHANIA: Αρχαία ευρήματα ενσωματώνονται στο Σχεδιασμό
Ο Ρόλος του “Παραγωγού” στο Design
του Κωνσταντίνου Καραγκούνη
Πίσω από μια μεγάλη κινηματογραφική ταινία βρίσκεται – εκτός φυσικά ενός σπουδαίου σκηνοθέτη και των άλλων συντελεστών – και ένας μεγάλος παραγωγός. Θα μου πείτε παραγωγός… δηλαδή ένας επιχειρηματίας που θέλει να τα ‘κονομήσει. Και όμως αν ο παραγωγός δεν αντέξει… και καλλιτεχνικά, δεν θα υπάρξει το κινηματογραφικό αριστούργημα.
Γιατί τα λέω αυτά στο Hotel Design Magazine; Αρχιτέκτονες και Διακοσμητές υπάρχουν πολλοί και καλοί. Τη διαφορά όμως θα την κάνει ο πελάτης, ο “παραγωγός”.
Ο πελάτης λοιπόν, ο ξενοδόχος ή ο εστιάτορας στη δικιά μας περίπτωση, καθορίζει το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούν αρχιτέκτονες και διακοσμητές.
Μοντέρνο ή κλασικό, παραδοσιακό αλλά και οικολογικό, κλπ.
Και το σημαντικότερο
Αποδέχεται και στηρίζει τις ιδέες του αρχιτέκτονα, του διακοσμητή;
Δεν λιποψυχά με την πρώτη επίθεση του βλαχοντίσκο κοινωνικού, οικονομικού,
πολιτικού, ιδεολογικού, πολιτιστικού σύγχρονου ελληνικού περιβάλλοντος;
Οποιοδήποτε έργο θα δεχθεί επίθεση. Από διαφορετική αισθητική ή / και από συμφέροντα. Και όσο πιο καλό, πιο πρωτοποριακό είναι τόσο μεγαλύτερες οι επιθέσεις. Ξενοδόχοι, εστιάτορες, βαστάτε καλά. Στηρίξτε τους συνεργάτες σας. Δεν θα χάσετε. Και βέβαια πριν απ’ όλα βρείτε καλούς αρχιτέκτονες και διακοσμητές. Ακούστε την άποψή τους. Και αν με κάτι δεν συμφωνείτε, συζητείστε το μαζί τους. Ξέρετε και το “κάνε ό,τι θέλεις”, αρνητικό είναι. Δεν ερεθίζει την δημιουργικότητα.
Ας το καταλάβουμε. Οι σύγχρονοι χώροι φιλοξενίας και επισιτισμού πρέπει να έχουν προσωπικότητα. H ομοιομορφία, η ανωνυμία, τα στρατιωτάκια, παντού έχασαν τη μάχη. Όχι άλλο διπλανή πολυκατοικία, διπλανή ταβέρνα, διπλανός κήπος…Η φύση δεν έχει ορθογώνιες συντεταγμένες, κύβους, τετράγωνα, επαναλήψεις. Αναπτύσσεται αναρχικά με μια δικιά της, τόσο όμορφη, αδιόρατη όμως συμμετρία. Ξενοδόχοι, εστιάτορες, ξεπεράστε τον έμφυτο συντηρητισμό του έλληνα επιχειρηματία στα αισθητικά θέματα. H εικόνα, η διακριτή αισθητική, η λάμψη, είναι το επισκεπτήριο ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Που παραπέμπει σε έννοιες όπως: προχωρημένο, υγιεινό, ευγενικό, αποτελεσματικό, καθαρό…
Φυσικά δεν αφορά μόνο τα πεντάστερα ξενοδοχεία ή τα ακριβά restaurants. Αφορά το σύνολο της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας!
(Ιανουάριος 2007)