- Το Radisson Hotel Group διπλασιάζει την παρουσία του στην Ελλάδα, με νέα ανοίγματα
- Σύγχρονες λύσεις για την κουζίνα του εστιατορίου
- Μικροί χώροι - Μεγάλες ιδέες: 3 λύσεις Πώς να Αξιοποιήσετε Κάθε Τετραγωνικό στην Εστίαση
- Welling Fitness Festival – ΕΝΑ Σαββατοκύριακο γεμάτο αθληση, ευεξια & ενέργεια ερχεται στη ροδο
- YOMA SUITES, ZAKYNTHOS
20 Χρόνια Hotel Design Magazine!

Τα τελευταία 20 χρόνια, το ξενοδοχειακό design στην Ελλάδα έχει διανύσει μια εντυπωσιακή πορεία μεταμόρφωσης.
Η δεκαετία του 2000 χαρακτηρίστηκε από προσπάθειες εκσυγχρονισμού των ήδη υπαρχόντων ξενοδοχειακών μονάδων. Πολλά παραδοσιακά ξενοδοχεία ανακαινίστηκαν για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των τουριστών από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Αμερική. Το design είχε τότε περισσότερο λειτουργικό χαρακτήρα, με έμφαση στην εξυπηρέτηση μαζικών ροών τουριστών μέσω all-inclusive μονάδων, κυρίως σε κάποια νησιά όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κως.
Η δεκαετία του 2010 επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση, η οποία έφερε μαζί της και μια απρόσμενη αλλαγή: την άνθηση του δημιουργικού και μικρότερης κλίμακας design. Με τις μεγάλες επενδύσεις να περιορίζονται, εμφανίστηκαν boutique ξενοδοχεία, συνήθως σε ανακαινισμένα κτίρια, που προέβαλλαν τον χαρακτήρα της κάθε περιοχής. Οι έννοιες της ταυτότητας και της εμπειρίας άρχισαν να κυριαρχούν. Το design στράφηκε σε πιο μινιμαλιστικές γραμμές, με φυσικά υλικά, ελαφριά αισθητική και πιο βιώσιμες πρακτικές. Πολλές ξενοδοχειακές μονάδες αναπτύχθηκαν σε παλιά νεοκλασικά, βιομηχανικά ή παραδοσιακά κτίρια, στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε περιοχές με έντονη πολιτιστική ταυτότητα.
Η τελευταία πενταετία, με την τουριστική αναγέννηση της χώρας αλλά και την παγκόσμια αλλαγή στο τι αναζητά ο ταξιδιώτης, έφερε μια νέα εποχή για το ξενοδοχειακό design στην Ελλάδα. Οι ξενοδοχειακές μονάδες δεν προσφέρουν πια απλώς μία στέγη, αλλά ολιστικές εμπειρίες, όπως ο μινιμαλισμός (γήινα χρώματα, τοπικά υλικά, καθαρές γραμμές), το αφηγηματικό design (ο χώρος αντιπροσωπεύει μια ιστορία, έναν τρόπο ζωής), η αειφορία (χρήση ανανεώσιμων πηγών, τοπικά προϊόντα) και τα εξειδικευμένα concepts φιλοξενίας (wellness resorts, γαστρονομικές εμπειρίες). Το ξενοδοχείο σήμερα είναι εμπειρία, ταυτότητα, πολιτισμός και βιωσιμότητα.
Χωρίς αμφιβολία, η Ελλάδα κατάφερε μέσα σε δύο δεκαετίες να μεταμορφώσει τον ξενοδοχειακό της χάρτη.